Thursday 20 October 2016

Hari Kerjaya di KMNS

Assalamualaikum ohh yeaaahhhh. Harini aku diberi tugasan untuk kongsi apa yang aku dapat semasa Hari Kerjaya minggu lepas.


And of course banyak sangat yang aku dapat daripada wakil dari Universiti yang datang KMNS yang sangat termahsyur di Malaysia.  hehe tak nafikan laaa. Betul apa, bukan calang-2 universiti yang datang KMNS minggu lepas. Antaranya UPM, UKM, UM, UNIMAS dan BANYAK lagiii tak  mampu nak senaraikan. Hehehe

Pada hari tuuu aku ada lahhh bertanya kat Universiti pilihan yang akuu nak sangat hehehe. Andddd, aku dah terjumpa satu course yang menarik. SANGAT MENARIK OKAY. Animal Resources Science And Management seronok kannnn namaaa diaaa. hahaha and ofcourse kalau amik bidang sains ni SANGAT tough laa dear. Emotionally, Physically and Mentally.  hahah ni apa yang Puan tu cakap kat aku. Puan tu kata, course ni seronok sebab nanti boleh kerja kat zoo. hehehehehe Wehhhh kerja dengan haiwan wehhhh. seronok tahu takk. selama ni aku main dengan kucing je. InshaAllah kalau ada rezeki, lepas ni main dengan haiwan lain pulakkk. OMG entry aku yang lepas kan aku ada cakap aku sukaaaa sangat dengan harimau. sooo, this is the best things in my life. even dapat fikir je for this time. hehehe inshAllah. Usahaaaa tu ada. Rezeki tuuu...

Hehehe okay aku cerita pasal Universiti pilihan pertama akuuu. HAHA actually, aku punya first choice UPM sebab ada Veterinar.. Tapi on that day, the person yang jaga booth tuuu busy sangat :'( aku tak dapat peluang pun nak bertanya. but it's okay. I have the brochures. A LOT of brochures hahaha aku boleh baca daripada situ je.. So, aku ambil peluang pergi ke booth UNIMAS. and OMG i found the best everrr course.. I've mention before  Animal Resources Science And Management hehehe anddd their qualification quite okay laaa. Maybe I can achieve that one day InshaAllah... Doakan yeeee hehehe. And so yaa, As you know, UNIMAS kat Sarawak yang sangatttt jauh dengan Semenanjung. huwaaaa I'm so sad jauh wehhh hahaha. berkorban laaa sikit kottt. hahaha and i need to have my parents permissions ofcourse. macam mana diaorang nak lepaskan anak bongsu tersayang ni kekeke hehe no lah. UNIMAS quite far right. Hehehe Doakan saya dapat yeee :D inshaAllah...



p/s ni gambar UNIMAS .... Cantik kannnnnnnnn

No comments:

Post a Comment